POTI SA COMBATI INSOMNIA

 

Stare fiziologică normala și periodica de repaus a fiintelor, necesara refaceri fortelor, caracterizată prin încetarea totală sau partială a functionării constiintei, prin relaxare musculara, prin încetinirea circulatiei, a respiratiei si prin vise.insomnie

 Somnul normal dureaza minim 7 ore (pentru adulti) si este fara intreruperi. Somnul cel mai benefic pentru organism este cel din intervalul 22.00-00.00, datorita secretiei crescute, in aceasta perioada, a hormonului melatonina. Melatonina este un neurohormon a carui sinteza porneste de la aminoacidul triptofan si este secretat de glanda epifiza. Melatonina regleaza ritmul somn-veghe. Secretia de melatonina scade cu varsta, fiind maxima la bebelusi. Secretia de melatonina este inhibata de lumina zilei si stimulata la caderea serii (stimuli proveniti de la retina). Melatonina este, de asemenea, un antioxidant puternic, fiind denumita şi “hormonul tineretii”, deoarece, experimental, a prelungit durata de viata la cobai si previne deteriorarile produse de radicalii liberi la nivelul sistemului nervos.

Cei mai multi oameni dorm zilnic penru a-si reincarca bateriile pentru ziua urmatoare. Indiferent de cauza, somnul intrerupt sau redus calitativ poate fi problematic.tulburari de somn

Insomnia reprezinta o tulburare a somnului care se manifesta prin reducerea duratei si/sau profunzimii lui. Poate fi provocata de stres psiho-emotional, boli febrile, cardiovasculare, crize abdominale dureroase, nevralgii, hipertensiune, nevroze, psihoze, intoxicatii, diabet, uremie, hipertiroidie, surmenaj fizic, intelectual sau moral, criza emotiva etc.

Tulburari de somn pot fi provocate si de conditiile de viata si de lucru, calatorii indelungate cu traversarea fusurilor orare, lucrul in schimburi.     Cel mai general simptom este somnul nestatornic și superficial. Tulburari de somn apar mai frecvent la varsta inaintata, mai putin la barbati si mai mult la femei.Variatiile hormonilor sexuali feminini si ale hormonilor de stres joaca de asemenea un somnrol major in insomnia la femei. Progesteronul induce somnul si nivelele scazute ale acestui hormon in timpul menstruatiei cauzeaza insomnii. In timpul sarcinii, nivelele de progesteron in primul si ultimul trimestru pot afecta somnul normal. Insomnia poate fi o problema majora in prima faza a menopauzei, cand hormonii prezinta fluctuatii mari si frecvente. Valurile de caldura, transpiratiile, starile de anxietate pot provoca trezirea brusca si frecventa a femeii in cursul noptii in primele saptamani de menopauza.


E
ste recomandat sa va culcati si sa va treziti la aceeasi ora în fiecare zi si sa faceti putina miscare cu 5-6 ore inainte de culcare: mers in ritm alert, mers cu bicicleta, inot, alergare.

Sedentarismul si mesele copioase inainte de culcare sunt “obiceiuri” care afecteaza calitatea somnului.adormit

Evitati cafeaua, ciocolata, dulciurile, alcoolul si nicotina (tigarile) cu 4 ore inainte de culcare.

   Vestea imbucuratoare este ca exista tratamente naturiste oferite de firma CaliVita International. Va recomand urmatoarele produse:

Rhodiolin- cel mai bun produs antistres.

melatonin 3.0Melatonin 3.0 – regleaza ceasul biologic al organismului, utilitatea sa manifestandu-se, in primul rand, la persoanele care sufera din cauza decalajului de fus orar, precum si la cei care sufera de tulburari de somn sau insomnie.

       Aceste produse sunt distribuite de CaliVita International din SUA si nu au efecte secundare.

 Pentru comenzi sunati la telefon: 0743-013.820 sau

e-mail: dumitru.elena25@yahoo.com

 Pentru sanatatea ta,

Elena

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s